diumenge, 13 de maig del 2012

PROVA 1a (3a avaluació)

PROVA 1a de la 3a AVALUACIÓ
CURS 4t B
NOM DE L’ALUMNE/A:________________________________________________________
1. Substitueix els complements que calga per pronoms febles. (1,5/0,3)
M ' ha semblat que ho feia malament .
Es treu les ulleres.
Us penediu d 'haver tirat endavant .
Dóna'm pa sec.
Donaven els premis als concursants .
Portaven el menjar a l'avi .
Serviren la beguda al convidat .
Prepara fideus per al noi .
Gasta els diners a cabassos.
Vol el s interessos per a el l .
Telefona als seus amics de París .
2. Escriu el pronoms relatiu que s’hi adiga en cada frase (si cal afig una preposició). (1,5/0,3)
• Aquell és el xiquet _______ tot feia riure.
• Came vol dinar en un restaurant ______es parle gallec.
• Són persones _______ els molesta matinar.
• Han comprat un regal a les ties _______ es coneix una herència molt sucosa.
• Va nàixer en una època ________ es passava molta fam.
• Dels estudiants ______ van entrar han aprovat la meitat.
Ens ha donat un resultat no comptàvem.
-Tinc uns plans et sorprendran.
- M'he quedat sense diners, raó no puc anar al cinema.
-No sé ha aparcat la bicicleta ve a l'institut.
3. La intencionalitat comunicativa. (1)
4. El registre periodístic i publicitari. (0,5)
5. Vicent Andrés Estellés. (1)
6. Escriu el significat CONNOTATIU dels mots següents. (0,5/0,1)
Bresquilla
Llibre
Tren
Palmera
Estació
Telèfon
7. EXPRESSIÓ ESCRITA. Uns 150 mots i un percentatge màxim del 4%. (4)
A) “No vull estar sol, tinc por del que em xiuxiueja el vent, del que m’amaguen les ombres, del que em puc arribar a retreure. Ací dins, el que és la meua llar des de fa ja dos anys, no puc parlar amb ningú, m’han aïllat de tot i de tothom, només tinc un bolígraf i…
B) Un relat de por. Si no saps com encetar-lo, ací tens una proposta: Mai oblidaré la pitjor nit de la meua vida, va ser fa uns mesos a casa meua. Els meus pares havien anat a veure la meua iaia a l’hospital i jo...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada