dilluns, 28 de maig del 2012

PRONOMS RELATIUS (GENCAT)

Omple els buits de les frases següents amb les formes de relatiu adequades.

1. Tots ploraven, em féu posar trist.

2. Un problema molts fugen i no volen saber res.

3. Em va dir que no ho havia fet ell, jo vaig respondre que no era veritat.

4. La ploma escric me la van regalar pel meu sant.

5. Els ideals es va sacrificar.

6. Són coses no ens hem acostumat.

7. El senyor et parlo avui viu a Sarrià.

8. Les persones en confiava em varen defraudar.

SOLUCIONS:

1. Tots ploraven, la qual cosa / cosa que / fet que em féu posar trist.

2. Un problema del qual / de què molts fugen i del qual / de què no volen saber res.

3. Em va dir que no ho havia fet ell, a la qual cosa jo vaig respondre que no era veritat.

4. La ploma amb la qual / amb què escric me la van regalar pel meu sant.

5. Els ideals pels quals / per què es va sacrificar.

6. Són coses a les quals / a què no ens hem acostumat.

7. El senyor del qual / de qui et parlo avui viu a Sarrià.

8. Les persones en les quals / en qui confiava em varen defraudar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada