dilluns, 30 d’abril del 2012

SOLUCIONS PRONOMS RELATIUS

Omple els espais en blanc de les oracions següents amb un pronom relatiu adequat, acompanyat, si cal d’altres elements: • Aquest rellotge i el que jo he comprat són de la mateixa marca. • Vam passar pel poble on/ en què/ en el qiual residia el seu pare. • Vaig trobar un amic amb qui havia fet el servei. • Dóna’m les eines amb les quals/ què ho has fet. • M’ha deixat una enciclopèdia de què/ la qual tinc molt bones referències. • L’obra de què/ la qual parlàveu és de Carles Riba. • Era una causa per la qual/ què havien lluitat sempre. • L’actriu de qui et parlava no ha tingut èxit.• Aquesta és la casa pairal on/ en què/ en la qual va néixer el meu pare. 2. Omple els buits de les frases següents amb alguna de les formes: que, qui, què, on, el/la/els/les + qual/s: • És una població per on han passat molts viatgers. • La pilota amb què juguen els nois és meva. • L’estudiant a qui han donat el premi, és aquell que seu al costat de l’Anna. • És l’única cosa el preu de la qual no ha pujat. • La carta de què parlàveu no s’havia rebut. • La marca de tabac de la qual et parlava s’ha exhaurit. • Els criteris pels quals actuava la comissió són discutibles. • El futur en què tenim posada la nostra esperança ha de ser de tots. • El líder, amb el qual tots anaven, es va retirar del debat. 3. • El martell, el mànec del qual s'ha trencat, és inservible. • Aquestes són les maletes en què/ en les quals hi ha la roba de diumenge. • En Pere, que no té sentit comú, ha dit un disbarat. • Em refio de l’amic de qui m’has parlat. • Aquest poble està voltat de fonts, les aigües de les quals són medicinals. • La noia, que arriba amb el tren, és la meva germana. • Aquesta és la màquina d’escriure, les tecles de la qual estan espatllades. • És un líquid nou, les propietats del qual encara són desconegudes. 4. Subratlla, de les formes que hi ha entre parèntesis, les que siguin correctes: • Vam plantejar unes qüestions (a les quals) no trobem solució. • No entenc la situació (a què) et refereixes. • És una situació (en què/en la qual) no trobem reflectida la nostra mentalitat. • Hi ha pàgines (en què/en les quals) trobem un alè d’inspiració genial. • El bolígraf (amb què) escric no és d’importació. • Ha estat un accident les característiques (del qual) són força complexes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada