diumenge, 22 d’abril del 2012

EXERCICIS DE PRONOMS RELATIUS

EXERCICIS DE RELATIUS 1. Omple els espais en blanc de les oracions següents amb un pronom relatiu adequat, acompanyat, si cal d’altres elements: • Aquest rellotge i _______ jo he comprat són de la mateixa marca. • Vam passar pel poble ________residia el seu pare. • Vaig trobar un amic ________ havia fet el servei. • Dóna’m les eines ________ ho has fet. • M’ha deixat una enciclopèdia ________ tinc molt bones referències. • L’obra ________ parlàveu és de Carles Riba. • Era una causa ________ havien lluitat sempre. • L’actriu ________ et parlava no ha tingut èxit.ç • Aquesta és la casa pairal ________ va néixer el meu pare. 2. Omple els buits de les frases següents amb alguna de les formes: que, qui, què, on, el/la/els/les + qual/s: • És una població ________ han passat molts viatgers. • La pilota ________ juguen els nois és meva. • L’estudiant ________ han donat el premi, és aquell que seu al costat de l’Anna. • És l’única cosa el preu de ________ no ha pujat. • La carta ________ parlàveu no s’havia rebut. • La marca de tabac ________ et parlava s’ha exhaurit. • Els criteris ________ actuava la comissió són discutibles. • El futur ________ tenim posada la nostra esperança ha de ser de tots. • El líder, ________ tots anaven, es va retirar del debat. 3. Insereix la segona frase dins de la primera utilitzant pronoms relatius: P.ex. Prescindirem dels luxes./ Ens havíem acostumat als luxes. Solució Prescindirem dels luxes als quals / a què ens havíem acostumat. • El martell és inservible./ El mànec del martell s’ha trencat. • Aquestes són les maletes./ En aquestes maletes hi ha la roba de diumenge. • En Pere ha dit un disbarat./ En Pere no té sentit comú. • Em refio de l’amic./ M’has parlat de l’amic. • Aquest poble està voltat de fonts./ Les aigües d’aquestes fonts són medicinals. • La noia és la meva germana./ La noia arriba amb el tren. • Aquesta és la màquina d’escriure./ Les tecles d’aquesta màquina d’escriure estan espatllades. • És un líquid nou./ Les propietats d’aquest líquid encara són desconegudes. 4. Subratlla, de les formes que hi ha entre parèntesis, les que siguin correctes: • Vam plantejar unes qüestions (a les que/que/a les quals) no trobem solució. • No entenc la situació (en què/a què/a la que) et refereixes. • És una situació (en què/en la qual/en la que) no trobem reflectida la nostra mentalitat. • Hi ha pàgines (en què/en que/en les quals/en les que) trobem un alè d’inspiració genial. • El bolígraf (amb que/amb el que/amb què) escric no és d’importació. • Ha estat un accident les característiques (del que/del qual/de què) són força complexes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada